Monday 1 January 2018

NEW CHAPTER !

Assalamualaikum.

Selamat pagi nak ke tengahari. 
Okey baru ada masa terluang nak post entry. 
Tadi sempat update menang segmen bloglist tu jek. Lepas tu berkejar nak buat kerja dulu. Buat sebutharga, angkat call dan bla bla bla.. Sempat jugak tadi meratah rangka ayam yang beli malam tadi. Ahakkkss J

Disempatan ini, cikyan nak ucapkan selamat tahun baru buat semua. Semoga sempat lagi laa cikyan nak ucap sebab dah masuk hari kedua di tahun baru. Ahaakkkss ! 
Semoga apa yang bakal datang, adalah yang baik baik belaka. Bagi diri cikyan, tahun 2017 banyak mendatangkan kenangan buat cikyan. Yang paling besar adalah kenangan terpahit. Mana tak pahit, tahun 2017, 30 mac 2017, cikyan telah kehilangan orang yang paling cikyan sayang. Dialah nyawa bagi cikyan, malah segala galanya bagi cikyan.Tak lain tak bukan, emak cikyan. Hati mana tak sedih kan bila sekarang ni, kita dah takde emak. Dah takde tempat nak bercerita segala benda. Kita dah tak dapat rasa keberkatan doa seorang ibu. Allahurabbi…Pedihnya rasa kehilangan tu. Beruntungnya bagi sesiapa yang masih lagi mempunyai emak. Jaga la baik baik, hargai selagi ada. Pandang wajah dia, beritahu dia betapa kita sayangkan dia. Minta doa banyak banyak dari dia. Inshaallah berkat tu ada.

Tahun 2017 juga adalah tahun kenangan cikyan bekerja sebagai seorang jururawat dialisis. 
Actually cikyan bekerja sebagai jururawat dialysis pon adalah disebabkan emak cikyan. Emak penghidap penyakit buah pinggang kronik. 
Selama enam tahun dia jalani dialisis. Selama itulah, dia mengalami bermacam macam dugaan sebagai pesakit. Dan sempat la dua tahun terakhir, cikyan berkongsi cerita dengan emak, berkongsi info pasal dialisis. 
Emak pun selalu crita pasal kisah dia dialisis kat hospital, tentang jururawat yang baik hati, pasal orang tu, pasal orang nih. Pantang ada info baru, cikyan akan cepat cepat call emak, beritahu kat dia. Sama emak jugak, pantang ada berita terbaru, dia akan call cikyan. Lepas emak takde, rutin tu dah tak boleh diteruskan. 
Serius rasa kehilangan sangat. Hmmm..
Rasanya cukup sampai sini dulu pasal tahun baru sebab actually nak cerita, tahun yang lepas adalah tahun yang memberikan 1001 kenangan yang agak pahit. Tapi bila difikir balik, setiap ujian yang datang tu, adalah cara Allah untuk buat kita dekat dengan Dia semula. 
Dan paling penting, setiap apa yang jadi, pasti ada hikmah. Kan? 
Semoga tahun 2018 ini menjanjikan yang terbaik buat kita semua. Semoga menjadi insan yang lebih baik. Semoga sentiasa dihargai dan disayangi oleh semua orang. 
Semoga cikyan menjadi anak yang baik, kawan yang baik dan segala yang baik baik. 
Semoga cikyan dapat bertukar status tahun ini. Ecececehhhh !




SALAM KASIH DAN SAYANG DARI CIKYAN !



8 comments:

  1. Selamat tahun baru 2018.
    Mudah2an sinarnya lebih terang.

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru cikyan. Semoga tahun ni memberi 1001 kebahagiaan dan kejayaan buat cikyan. Tersentuh ana baca entri cikyan ni. Semoga arwah mak cikyan ditempatkan bersama golongan org yg beriman. Amin.

    ReplyDelete
  3. salam takziah ye cikyan.. dan selamat tahun baru jugak.

    ReplyDelete
  4. Sabar kak Nur Azian. GV doakan semoga arwah ibu kak sentiasa berada di kalangan orang beriman dan dirahmati oleh Allah SWT. InsyaAllah. Aamin. Selamat Tahun Baru kak Nur Azian. :)

    ReplyDelete
  5. betul..dugaan yang menimpa kita adalah tandanya Allah SWT sayang kat kita. Dan supaya kita jangan cepat lupa untuk dekatkan diri kita kepada Allah SWt.

    ReplyDelete
  6. Selamat tahun baru Cikyan.. semoga 2018 akan memberikan kebahagiaan buat cikyan..

    ReplyDelete
  7. Selamat tahun baru..semoga dipermudahkan segala urusan arwah mak cikyan kat sana.. :-)

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete